Allt och inget..

Jag har faktiskt blivit lite bättre på att plocka fram kameran igen! Så nu har jag lite bilder att visa. :)

Engla har börjat lite smått med smakportioner... hon har smakat potatis, morot och majs-puré och gröt. Allt går ner fint. Men lillgumman fick så ont i magen så nu har hon inte fått något annat än bröstmjölk i flera dagar. Sedan åkte hon på feber. Vi får prova mer sen.




Julen är utstädad och det är så skönt med lite annat! Jag unnade oss årets första tulpanbukett. Underbart med tulpaner!


Hjalmar tar så bra hand om sin lillasyster. Våra gullungar!


Vi har hunnit vara i pulkbacken en massa gånger och det älskar Hjalmar. Den här bilden är från en dag då systrarna Berg var med oss och åkte. Härligt väder har det varit.


Tyvärr medför pulkåkningen rätt ofta sår i ansiktet.. men Hjalmar kliver bara upp och åker vidare han.



En eftermiddag efter dagis stannande vi ute och grillade korv till mellis... Det var väldigt uppskattat av Hjalmar kan jag lova. Först fick han åka pulka hem från dagis och sedan hjälptes vi åt att packa korv, ketchup, ved och lite andra grejer innan vi gjorde en brasa intill växthuset på baksidan. Vi skrev ett meddelande till pappa patrik så att han skulle hitta oss när han kom hem.



Engla tyckte nog att det var lite spännande att vakna upp i vagnen och få kika på brasan sedan.


Idag är Patrik och Hjalmar ute och åker spark med fam. Einarsson/Berg. De skulle grilla korv och så. Hjalmar var verkligen ivrig att få komma iväg. Jag hade gärna varit med men Engla och jag håller oss inne då hon haft sån feber i helgen. Idag verkar hon vara feberfri. Jag väckte henne kl 11.45 (!!) för att jag kände mig lite orolig när hon sov så länge. I går kväll hade hon 39,5 men då när jag väckte henne hade hon 37,5 i temp. Nu sover hon igen sedan en bra stund. Det tar väl på krafterna att ha feber och så har hon varit dålig i magen på det...




Kommentarer
Diana

Trist med sjuka, men oj så underbart att få se lite bilder!!! Va vuxen Hjalmar ser ut! Stora killen! O Engla är som en kopia av storebror... Så fina båda två. Hoppas sjukan håller sig borta nu. Stor kram <3

2012-01-15 @ 22:13:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0