Säng-gnäll!

Ligger i sängen med telefonen. Engla har precis somnat om. Jag trodde hennes kvällsrutiner skulle ändras nu nån gång. I kväll somnade hon redan kl nio och jag hoppades att det skulle vara för natten men så var det inte. Jag vill inte gnälla men just nu önskar jag att vår sömn fungerade bättre. Att jag kunde lägga mig tidigt nån kväll när föregående natt varit jobbig. Eller att barnen kunde sova samtidigt nån gång. Den här tiden har Hjalmar börjat vakna och kommer då in hit och vill sova. Han skulle gärna sova ovanpå mig om han fick. Han kramar och stryker på mig och pillar med mitt öra hela nätterna igenom. Jag flyttar bort honom men han kryper strax tillbaka. Engla skulle gärna sova med bröstet i munnen hela natten. Visst är det mysigt. Men inte var natt. Jag sover ju aldrig bra.Patrik är numer förpassad till gästsängen för sover vi här alla fyra funkar det inte alls. En del av mig vill inte sluta amma medans en annan del längtar efter att få vara själv i alla fall några timmar. Tyvärr är det mest bara jag som kan ha Engla under kvällarna. Hos Patrik skriker hon så att Hjalmar vaknar. Nu har jag gnällt klart för i dag. God natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0