Kort uppdatering från sängen

Borde väl sova men har så svårt att koppla av och bort nu för tiden. Här hemma rullar dagarna i väg fort. Snart helg igen. Skönt!! Jag har ju blivit lite bortskämd med att ha Patrik hemma över jul och nyår men denna veckan har han jobbat. Hjalmar är otroligt rastlös och jag försöker underhålla honom så gott jag kan. Men vi blir båda lätt frustrerade då Engla och hemmet också kräver tid och uppmärksamhet. Jag känner att jag inte riktigt räcker till. I morgon är det dags att ringa bvc ang Hjalmars utslag igen. De har inte försvunnit utan blivit fler. Så jag hoppas att de kollar upp dem ordentligt. Englas koppor har äntligen torkat så nu vågar vi oss ut igen. Nu känns det verkligen skönt att ha gjort bort vattkoppor! För övrigt så tycker jag att det är otroligt skönt med nytt år! Perfekt tillfälle att starta om på nytt. Nu ser jag fram emot ljusare tider och våren. Måste börja söka nytt jobb snart oxå. Jag tänker inte gå arbetslös efter denna mammaledighet! Nej nu har jag varit hemma i 2 år och 2 månader och några månader till blir det, men sedan vill jag arbeta!


Kommentarer
zara

Jaaa, känner igen mig i din frustration att inte hinna med allt man vill. Jag hade även det dåligaste samvetet för Felizia då jag kände att jag inte alls ängnade så mycke tid till henne som innan, vilket ju är förståligt, men ändå! Som tur är så älskade hon sin förskola och förhoppningsvis blir samvetet och frustrationen lättare när du får jobb och Hjalmar går lite mer på förskolan igen=) Hoppas ni får veta varför han får sina utslag, inte roligt ju. Massa kramar!

2012-01-05 @ 08:19:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0