Bättre nu!

Jag behövde få gnälla av mig lite i tidigare inlägg.. nu känns det bättre. Jag behöver få vara för mig själv nån gång ibland annars blir jag lätt gnällig och nere. Det behövs inga långa stunder utan kan räcka med en promenad eller bara att få sitta ner och läsa en tidning i tystnad en stund. Nu har jag fått den tiden. Jag vet inte om Hjalmar är mer intensiv än andra tvååringar, men energirik är han i alla fall. Jag känner att jag inte alltid räcker till. Tyvärr hamnar lätt Patrik längre ner på prioriteringslistan och vi går liksom bara om varandra, pratar bara om vilken mat vi ska äta eller vem som ska ha ny blöja. Och så saknar jag våra andra samtal. Den här veckan har flutit på bättre då Hjalmar har varit sina 15 timmar på dagis. Engla blev mycket gladare efter lite kvalitetstid med mamma. Jag fick sitta själv och dricka kaffe i total tystnad. Jag hann sova nån extra timme. Jag hann städa undan julgardiner och sätta upp nya. Jag kom helt enkelt ikapp lite mer. Så nu känns det bara mysigt att ha båda hemma i morgon!


Kommentarer
Anonym

det är skönt att få va den man var innan man fick barn ibland också! förstår att det är mycket för er! kram

2012-01-13 @ 22:21:53
Zara

Kämpa på, det bli bättre...men OJ vad jobbigt det är när man inte får sin lilla egentid. Den behöver man! Som du skrev så behövs det inte mycket bara så man hinner landa lite och får tänka klart en liten stund. Vi har verkligen försökt att jag ska få åka iväg en stund själv på helgerna. Innan "vågade" jag inte säja till när jag behövde egentid men nu vågar jag säja " jag behöver åka och handla lite mat, utan barn" Våga ta tiden och känn inget dåligt samvete för det. Våra tjejer har oxå av någon anledning "trivts bättre" hos mig än hos Jörgen. Men när de har fått egentid med pappa utan mamma i närheten så har det gått super. Det blir lättare! Kram

2012-01-14 @ 12:26:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0