Tunnbröd och konstiga kommentarer..

Det kanske inte kommer upp några gardiner i helgen... Jag är rätt trött efter en dag i bagarstugan på Midälvagården. Men det har varit en härlig dag. Jag tycker vi ganska bra kläm på hur man gör och de sista kakorna var riktigt fina. Idag har vi gjort hårt tunnbröd och i morgon ska vi göra mjukt. Mmmm..

Engla har varit vaken mest hela dagen idag med. Hon somnar i min famn men vill inte gärna sova någon annanstans... Jag önskar faktiskt att hon kunde gilla nappen, men hon totalvägrar och det är bara jag som gäller. Då får jag hela tiden höra att jag skämmer bort henne, men hur gör man?? Ska man hellre låta dem skrika än ta upp och trösta?

Det är vissa kommentarer som återkommer ofta när man har en liten bebis och några förstår jag inte riktigt. Rätt ofta frågar någon "har du mat till henne?" Vad ska man svara på det..? Nej, jag låter min bebis svälta? Eller "är hon snäll då?" ... Nej jag har fött en otroligt elak liten bebis? Sedan är det där med att skämma bort de små.. "Jaha, här har vi en bortskämd liten bebis, någon har tagit upp henne för snabbt när hon skriker..." Vad tycker de att jag ska göra? Ska jag ignorera barnet när det skriker? Varför återkommer de här kommentarerna hela tiden?

Nog om det. I kväll blir det tidig kväll om jag lyckas somna. Verkar vara lite övertrött då jag har svårt att somna när jag väl får chansen tyvärr.

Här en bild på några av alla tunnbrödskakor som bakats i dag. Det här var de första som blev klara.



Kommentarer
Maria

Skit i såna korkade kommentarer, folk är dumma i huvudet.



Tunnbrödet ser väldigt gott ut!

2011-10-08 @ 22:56:56
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
sara

Jodå jag tar inte åt mig av såna kommentarer, tycker mest bara att det är underligt att de återkommer. :)

2011-10-09 @ 15:51:25
URL: http://[email protected]
Diana

Åh vännen! Det finns verkligen idioter överallt...

Jag hoppas att du känner att du gör rätt, för det är jag helt saker på. Du är en fin mamma o en fin vän... <3

2011-10-09 @ 16:24:40
Zara

Allt du gör är rätt eftersom du gör det av kärlek=) Jag tror att frågorna återkommer då vissa nog inte ens har upplevt att det faktiskt kan komma gupp på vägen när man har ett litet barn (och även när man har större barn oxå). Fortsätt göra det ni gör så fortsätter Engla att känna sig trygg. Kramen

2011-10-10 @ 22:15:34
URL: http://koccoz.blogg.se/
Therese Östberg

Min Ebba tar inte heller nappen utan använder sig av mig. Hon äter gärna konstant mellan 17-21 med små powernaps vid bröstet emellanåt. Försöker jag lägga undan henne vaknar hon rätt snabbt.

Så du är inte helt ensam ;)

2011-10-11 @ 21:26:11
URL: http://tostberg.blogg.se/
Kristin

Jag håller med om inlägget men det är väl mest nåt folk säger för att ha nåt att säga antar jag

Och så är det ju nåt alla kan tycka till om...om vad mammor

gör i allmänhet

Men jag gör som du, plockar upp när hon skriker,

det är ju det enda sättet de kan kommunicera på

Kram på er från oss!

2011-10-13 @ 20:21:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0