Hjalmar blir 2 år snart..

Nästa helg fyller vår älskade son två år. Behöver jag skriva att de två åren har gått hur fort som helst? För tillfället har vi våra duster som tex i går när jag skulle hämta på dagis och han inte ville hem utan exploderade, la sig på golvet och skrek och skulle inte följa med eller ens klä på sig.
Han är otroligt envis och vet vad han vill. Snabb som attan, jag hinner knappt ikapp honom. Ett av favoritorden just nu är "dumma"... dumma mamma, dumma Engla eller dumma pappa får vi höra. Andra stunder är han så otroligt gullig. Vill kramas och pussas, bädda ner nallarna, ha lillasyster i knäet, hålla handen osv. Han älskar att bygga lego, leka med bilar och traktorer, måla, baka, diska och vara ute eller busa med kompisar.


Sedan är det de stunderna när han vill klara sig själv... Igår fick han visst för sig att hälla upp mjölk själv, vilket resulterade i tomt mjölkpaket och mjölk över bord och golv istället. Strax innan var golvet fullt av jord då han hjälpte mig att dra upp morötter ute och ville smaka så han tog helt enkelt en hel knippe morötter med massor av jord på och sprang in och skakade av jorden på köksgolvet innan han började skölja av dem.


Efter middagen så pysslade han själv på sitt rum och vi reagerade på att det var så tyst så Patrik smög dit och kom på honom med att måla sin säng med en tuschpenna han lyckats få tag i...


Det kommer nya ord varje dag nu ur hans mun. Några ord/meningar säger han ofta som tex...
"Jag vill ha den"
"Vill hova" = vill sova
"Brum" = bil
"Muu" = Ko (såklart!)
"Gå in!" = Jag vill gå ut (eller gå in, men det är mer sällan då han älskar att vara ute)
"Ingla" = Engla
"Pinne" = Pinne eller stolsben ellr sånt som ser ut som pinnar.
"Bäjon" = Päron
"Baan" = Banan
"Kaka" = Jag vill ha en kaka, men kan oxå betyda att han vill gå till sandlådan och göra sandkakor.
"Min!" = Min

Ja det finns ju en hel del mer men jag kan ju inte rada upp allt. Tycker bara att det är roligt att dokumentera några här.

I vilket fall så älskar jag honom över allt annat, han är alldeles alldeles underbar!  



Kommentarer
Kicki

Full fart på lillkillen!! Värsta busfröet :) Förstår att det måste vara jobbigt när ni har lillan att tänka på också. Tycker att ni gör det bra! :)

Sötaste lilla näsan har hon Engla! Å Hjalmar är jättefin han med, börjar bli stor nu! :)

2011-10-23 @ 19:39:54
Zara

Söta goa ungen =) Han vet hur han ska hålla mamma & pappa sysselsatta=) Äsch, det är en fis i rymden om 10 år, hihi...

2011-10-23 @ 22:59:49
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0