Jag erkänner...

Jag har tjyvstartat...!! Har faktiskt plockat fram endel av julgrejerna inför advent redan. Och tänt stjärnorna. Underbart mysigt.

Det började med att jag hittade en vit ljusslinga som jag glömt att vi hade och så fick jag för mig att jag skulle lägga den i ett fat. Sedan tänkte jag att vi kommer nog åka bort nästa helg om bror med familj kommer upp så då hinner jag ju inte pynta...



En liten stjärna  ett av köksfönsterna fick lysa upp i mörkret...

... och då ville ju Hjalmar ha en stjärna till sitt rum oxå. Sedan kom jag på att jag hade fina blå små juldukar efter farmor som kanske skulle passa på hans byrå...


.. och det är ju så mysigt med stjärnor så vi måste ju ha en i vårt sovrum oxå.


Efter det så spårade det ur och köket började få lite julgrejer..



.. då måste jag ju göra om i tallrikshyllan så att den matchar.


Men det fattas ju endel ännu. Julgardiner till köket och ljusstakar och sånt ska fram. Men inte i dag.
Til middag gjorde vi plommon- och vitlöksspäckad fläskkarré. Det var gott, trots att jag inte är så förtjust i karré. Jag är en sån där som måste skära bort fett och senor annars kan jag inte äta.



Kommentarer
Zara

Hahaha...fniss...du är rolig du Sara! Hejaheja på med ditt julpyntande!! Jag vill meeee=) Kram

2011-11-19 @ 22:58:14
URL: http://koccoz.blogg.se/
Anette

Hahaha..

Jag har oxå tjuvstartat.

Slingorna ute och alla julsaker är intagna o står i hallen. Har börjat att titta på vilka färger vi ska ha i granen o vilka ljusslingor som matchar.

Vilka stakar som ska stå i vilka fönster mm..

Ljusstakarna är redan framsatta :P

Så pynta på du, det gör jag..

Kramiz

(o god jul :P )

2011-11-20 @ 19:21:16
URL: http://anettenyberg.blogspot.com
Diana

Va himla fint det blir! Så fint i köket med väggen... men nu måste du berätta var du hittat den vita stjärnan som du har i fönstret i köket. superfin

2011-11-21 @ 20:03:48
sara

Diana: den är från rusta, köpt för flera år sedan :)

2011-11-22 @ 07:05:21
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0