Älska en till?

I dag vaknade jag helt plötsligt upp och fick lite panik. Vi har ju inte planerat någonting inför bebbens ankomst. Har inte funderat på om det är något som behöver handlas, har inte kikat hur det är med babykläder, har inte påbörjat renovering av Hjalmars nya rum.

Nu är vi ju bara i vecka 30 ännu, men jag vet att tiden går ganska fort och ännu fortare under sommaren. Hjalmars nya rum behöver ju inte vara klart till bebisen kommer men hur mycket ork och tid kommer vi ha till hösten som nyblivna tvåbarnsföräldrar? En plats för förvaring av kläder och sånt måste vi nog fixa innan i alla fall.

Det är så konstigt att det känns så otroligt overkligt. Jag kan inte rikigt ta in att vi ska bli föräldrar igen trots att jag känner den lilla röra sig där inne hela dagarna och nätterna. Jag kan inte heller tänka mig hur det skulle kunna bli... kan man verkligen älska ett barn till lika mycket som jag älskar den där lilla pojken som nu ligger och sover så sött här hemma??



Kommentarer
Diana Ritzén

Allt kommer lösa sig! Låt saker o ting ta lite tid bara. Det gör nog inget om allt inte är helt färdigt. Tror varken Hjalmar eller lillan kommer bekymra sig om det =) Och du, jag tror det är möjligt att älska många till precis lika mycket som du älskar Hjalmar! Det blir kanske på olika sätt, men oj så mysigt att ha två busar... Stor kram, vännen! O bara hör av dig om det är något, stort som litet... Kram <3

2011-05-17 @ 20:11:18
Kristin

Vi har ju en del av era nyfödd-grejer så du inte glömmer bort det

och så har vi lite rosa jox hon kan få ärva =)

2011-05-17 @ 21:23:22
Zara

Känner igen mig. Tvekan över att verkligen kunna älska ett till barn lika mycket som man gör med det första. Jag kan ärligt säja att från första stund Zmilla kom så hade jag inte riktigt samma starka känslor som när F kom, men nu efter 1 1/2 år har kärleken till dessa två tjejer vuxit sig samman och känslan jag har för dem båda är lika stor=) Så OM du inte känner det direkt så lovar jag att det kommer så småning om=) Jag tror att för mig behövde omställningen, orken, kraften och energin med två barn få lägga sig lite innan känslostormar kan komma fram fullt ut, Kram <3

2011-05-19 @ 13:47:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0