TACK!!



Jag vet inte hur jag ska kunna tacka för alla otroligt bra svar och mail jag fick efter förra inlägget! All kärlek till er!

Tack vare era svar kunde vi känna oss lite mer peppade och i går vid lämningen så pratade jag en bra stund med personalen om hur vi ville ha det. Vi kom överens om att börja med att de ska ge Hjalmar ett mellanmål under förmiddagen och fungerar inte det så är nästa steg att prova att låta honom sova en liten stund under förmiddagen. Så i går efter några timmar ringde en ur personalen hem till mig och berättade att det var jättestor skillnad och Hjalmar var pigg och glad efter att ha slukat ett helt päron till mellanmål. Jag blev så lycklig så jag grät. Vid hämtningen fick jag höra att det hade varit Hjalmars bästa dag hittills. :)

Nu hoppas jag att det var så enkelt och att han kan börja trivas lite bättre. Är lite nervös inför att höra hur det har gått idag...

Eftermiddagen i går var mindre bra här hemma. Hjalmar var fortfarande otroligt frustrerad och blev så arg när vi skulle gå in efter att ha lekt lite ute så att han lade sig på rygg i hallen och gallskrek riktigt ilsket! Jag försökte hålla honom och han bara skrek argt så hann fick fortsätta skrika.... och vet ni han skrek tills han började blöda näsblod!! Jag märkte att han var jättetrött och vi försökte få honom att sova men det tog lång tid innan han kunde varva ner och sedan sov han djupt ända till kl 18 då jag väckte honom för att han skulle få i sig lite mat. Han var fortfarande trött och bråkig och medans han åt fick vi besök av två kusiner till mig. Mycket trevligt!! Men Hjalmar var bråkig och härjade på. Han slogs, skrek och kastade saker och var allmänt otrevlig. Vi har inte sett honom vara så innan och det kändes lite pinsamt. Han var förståss fortfarande väldigt trött men hade svårt att varva ner och somna. I morse sov han ända till sju men gäspade mycket när jag lämnade honom på förskolan... det verkar vara en riktigt trött kille vi har nu. Jag hoppas iaf att hans humör blir bättre om det fungerar bättre på dagis. Han testar väl oss nu och det är skitjobbigt. Ska bli intressant att se hur han beter sig efter idag då han har helg och får vara hemma i 4 dagar.

Kolla in den fina tulpanbuketten som Susanne och Maria hade med sig! :)



Kommentarer
Zara

Hejhej..va skönt att det gick så bra. Hur har det gått sen? Det är aldrig lätt när barnen har det jobbigt och inte verkar pigg. Kom ihåg att F hade en period runt 2-3 års ålder då hon kunde få SÅNNA JÄKLA utbrott här och där....pinsammas var ju när hon fick dem i affärerna! Snacka om att man kände sig som en barntjuv när man släpade ut henne till bilen skrikande och gråtande. Men DET GÅR ÖVER!=) Ge er inte utan visa från början VEM SOM BESTÄMMER....det är ett test som man måste ta sig igenom. Massa styrke kramar!

2011-03-17 @ 21:10:48
URL: http://koccoz.blogg.se/
Diana

Hej gumman! Jag inbillar mig att barn blir tröttare av att vara på dagis än att "gå hemma". Jag märker på Gabriel att han är toktrött när vi umgås med andra barn eftersom det blir mycket mera intensiv lek. Han kanske bara behöver lite vila på eftermiddagen oxå? I vilket fall som helst är det underbart att Hjalmar hade en bra dag på dagis!!! <3 Stor kram på er!!!

2011-03-18 @ 07:39:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0