Lite råd igen??

Jag går och grunnar på några saker och tänker att kanske någon som läser det här har något svar eller råd...

* Först undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av ischias och om det finns nåt jag kan göra för att bli bättre snart?

*Hur länge kan det hålla i sig? Måste jag räkna med att ha det så här de 7 veckor som är kvar till bebisen kommer?

* Är det någon som vet vad som händer om jag skulle bli sjukskriven nu när vi har Hjalmar på dagis 15 timmar/vecka eftersom jag är arbetssökande... måste han börja på heltid eller har vi rätt att ha honom 15 timmar och Patrik vara tillfälligt föräldraledig resterande tid??

Nä usch vilken ångest jag har över detta.. så otroligt frustrerande att inte kunna röra sig som man vill. Jag fixar inte alls att bära eller jaga Hjalmar. Samtidigt vill jag inte att han ska behöva börja heltid på dagis nu! Och Patriks bil är trasig så nu är Hjalmar och jag utan bil oxå! Jag klarar ju inte ens av att gå och lämna honom på dagis! Nej, jag måste bli bra snabbt!!


Kommentarer
Eva Wedin

Hej! Jag vet hur det är att ha ishias inte kul.

Massage & stretching så lindrar det ganska bra tycker jag.

Du måste inte ha heltid men du har rätt till det om du är sjukskriven. Men tror inte Patrik kan ha föräldraledigt & Hjalmar på förskolan. Kan inte Patrik ta halva dagar med föräldraledigt så kan ju Hjalmar vara på förskolan 15 timmar. Hoppas det löser sig / Kram Eva

2011-06-12 @ 22:41:50
Ingela N Wiberg

Hej!



Massage, stretching och värme typ vetekudde eller speciella bälten typ Back on track (finns på fyndis i kramfors) De hjälper på mej iallafall. De finns några övningar man kan göra hemma men de kan ju vara svårt med tanke på magen.



ex.

* lägg upp de ena benet i vinkel på ett bord och luta dej över benet tills de drar i muskeln. Man kan även göra denna övning på golvet eller i sängen.



Kolla med apoteket vilka smärtstillande salvor du kan använda. Jag köpte en som heter något på R???? den kunde jag använda, men bara sparsamt eftersom de stod okända risker eller inga alls på fostret, men apoteket kan hjälpa dej med det.



lycka till, kram Ingela

2011-06-13 @ 12:37:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0