Härliga dagar!

Åh vad jag älskar att sommaren har kommit! Nu är det underbara dagar och prognosen för helgen såg bra ut den med. Tyvärr orkar min kropp inte röra sig så mycket som jag skulle önska men att ligga i en solstol klarar den i alla fall av. En fundering har jag bara.... hur sjutton solar man ryggen som gravid?? Att ligga på stormagen är ju bara att glömma... jag kommer vara alldeles vit på baksidan!

Jag skulle ju lägga in en massa bilder men det har inte blivit av. Sitter inte lika mycket här framför datorn när det är finväder och helgen som var spenderades i stugan i höga kusten tillsammans med brorsan och hans familj. I går var jag till sjukhuset och kikade på bebisen. Så underbart att få se den igen. Hade önskat att Patrik kunde vara med men han fick snällt vabba i går då Hjalmar hostat hela natten.

Bebisen låg enligt beräkning 89 gram under normalkurvan, vilket räknades som ingenting. Det ser med andra ord ut att kunna bli en normalstor bebis denna gång. Ska få kika ännu en gång om 3-4 veckor, så att vi ser att den fortfarande växer som den ska. Det känns tryggt. Jag var rätt orolig i går innan ultraljudet och såg framför mig en liten svältande bebis där inne.

I går fyndade vi en eldriven fyrhjuling till Hjalmar på Blocket. Patrik och Jens hämtade den medans jag nattade Hjalmar så han såg den inte förrän i morse... Han älskar den verkligen! Hela morgonen åkte han fram och tillbaka här inne och ville så gärna ta med den ut. :) Jag har lovat honom att han ska få köra ute efter dagis, det blir skoj att se.

Nu har jag laddat huvudet med en stor mugg kaffe. Här ska dammsugas och sedan hoppas jag att det finns lite styrka kvar i kroppen till lite plantering. Rabarbern som jag köpte för flera veckor sedan har inte fått komma ner i jorden ännu.

Det är som vanligt så mycket som huvudet vill göra. Nu skulle jag vilja rensa och städa och måla och greja överallt!! Skulle vilja ta långa promenader och plocka stora buketter med vilda blommor.. det är ju så vackert ute nu!

Jag har kanske inte berättat det men jag brukar ha en otrolig tur på såna där chokladhjul de brukar ha på tivoli...
i helgen var vi till Härnösand en sväng och jag var ju bara tvungen att satsa en tia.. vilket resulterade i vinst igen! 2 kg Toblerone! Farligt gott, speciellt för mig som har haft sug efter choklad och då speciellt toblerone i flera veckor nu... I morgon kl 8 är det dags att göra sockerbelastning hos barnmorskan, det är ju mindre roligt. ;P



Kommentarer
Zara

Aaaah, toblerone!! Gött! Va roligt att du har tur i sånt, det är många gånger jag har gått och suktat efter sånna choklad på tivolin men never ever vunnit, kul att du vann!!=)Kämpa på nu och kom i håg att det är inte alls länge kvar innan du kan sola gott på magen igen=) Kram

2011-06-08 @ 13:27:18
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0