Dommen..

Usch jag vill inte att det här ska bli nån klago-blogg. Men jag vill ändå skriva ner hur det gick hos sjukgymnasten i går....

Tydligen har jag fått en upphakning i bäckenet och det klämmer på ischiasnerven. Finns inte så mycket att göra nu utan jag ska tänka på hur jag rör mig och helst inte röra mig så mycket. Ska försöka vila på rygg flera gånger om dagen och endast göra små rumplyft för att hålla igång bäckenet utan onödigt tryck. Ska inte lyfta. Jag fick även låna ett bälte som ska hålla ihop bäckenet när jag står. Sjukgymnasten tyckte att jag skulle förbereda mig på att det kunde bli jobbiga veckor med värk framöver... Det känns ju helt overkligt. Jag som har så mycket jag vill göra!

Förhoppningsvis kommer det bli bättre 3-4 veckor efter förlossningen! (!!!??) Om inte så ska jag dit igen så att de kan knäcka bäckenet rätt.

Jag har sjukskrivit mig den här veckan och Patrik har tillfällig föräldrapenning den del som Hjalmar är hemma. Vi får se hur vi ska lösa det framöver. Det beror på vad Patriks arbetsgivare säger oxå. En del av mig kan verkligen inte tro att det är så här det ska vara, utan hoppas att det är borta om jag vilar en vecka. Det känns så hemskt att Patrik ska behöva dra ett sånt stort lass nu. Tur att jag har en sån underbar man!

I dag är det 7 veckor kvar till beräknad förlossning.



Kommentarer
Kicki

Tycker så synd om dig stackare! Fy för å behöva ha så ont å inte kunna göra nåt!! Då blir det 7 långa veckor! Hoppas det blir bättre när du får vila!!

Jisses va söt han är Hjalmar, en riktig godbit! :)

2011-06-15 @ 21:56:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0