39 dagar kvar som gravid?

Ja i dag är det 39 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag tror ju (och hoppas) att det ska bli lite tidigare. I går var jag till barnmorskan och hon tyckte att bebisen sjunkit väldigt långt ner i bäckenet och hon tror att den har fixerat sig nu. Verkar inte bli någon risk för att den ska ligga i säte då iaf... det där med vändningsförsök låter ju läskigt! Denna bebbe är mycket livligare än vad Hjalmar var i magen och låter mig få känna av rörelserna mest hela tiden. Det känns tryggt. Alla prover var fina i går med, oxå skönt.

I dag blir det packning, handling och sedan drar vi upp till stugan i höga kusten över helgen. Hoppas på hyffsat väder. Jag har laddat med böcker, jag kommer väl mest sitta på rumpan i stugan. Har blivit bättre på att använda kryckorna som jag fick låna av J & M, de avlastar lite. Men jag har ju aldrig behövt använda kryckor förr så jag känner mig lite fumlig.

Det blir en tur till apoteket i dag med. Skönt att Patriks bil nu är lagad så jag kan ta mig ut lite! Katten hade kräkts upp en stor bandmask i morse. Jag är så glad att det var Patrik som såg det! Jag är livrädd för maskar... rimmar inte så bra med trädgårdsintresset men... Om jag får mask blir det antingen psyket eller avlivning för mig. Jag skulle bli tokig... så otroligt vidrigt!!

Nu vill jag önska er en GLAD MIDSOMMAR!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0