Mammas vilde



Hjalmar älskar att vara ute.. han vill gå ut flera gånger om dagen och då springer han och hämtar sina skor och sin mössa. Inte spelar det nån roll om stjärten är helt bar, han vill ut ändå! :)



Ja, lillkillen klättrar och flyger fram som en stormvind mest hela dagarna nu. Detta resulterar i en massa skador... igår hade han blåöga från dagen före, ett märke på näsan efter att ha slagit den i min tand, skrubbmärken i pannan efter att ha ramlat ute på skaren och fläskläpp efter att ha ramlat ner från en kökstol. Som tur är så läker det mesta väldigt fort.

Nu har vi förresten gått in i vecka 16 och illamåendet är inte lika illa längre! Patrik har börjat jobba och i dag lyckades jag och Hjalmar ta oss i väg till öppna. Så skönt att komma ut och träffa andra! På måndag börjar vi med inskolning på förskolan.... det känns skitkonstigt! Speciellt eftersom jag inte har något jobb att gå till utan som det ser ut nu kommer gå hemma arbetslös. Tänk om nån snäll själ kunde ge mig ett jobb i fyra-fem månader!

Nu tänkte jag göra tidig kväll... kryper ner under täcket med en bok medans mannen i huset sitter och kikar på hockey med en kompis. Hjalmar har ju bestämt sig för att sova så lite som möjligt vilket betyder att han vaknat runt fem i två dagar nu... Jag är grymt trött dygnet runt ändå och uppskattar verkligen inte att behöva kliva upp så tidigt!



Kommentarer
J

Söt liten buse. Morbror längtar efter att busa med honom!

2011-02-03 @ 22:30:22
Zara

Hua, Zmilliz hade ju oxå en sån period..inte ALLS kul att kliva upp kl 5 även om man "bara" går hemma på dagarna.Zmilliz höll på så i ca 3 veckor=( Man blir helt mossig i huvudet. Hoppas det går över snart. Söt som en gullegris är han dock=) Kram

2011-02-05 @ 00:00:18
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0