Obstetriska mottagningen

I går var jag på inskrivning hos barnmorskan här i Matfors. Inskrivningen brukar de ju göra tidigare men jag var lite sen att kontakta henne och det blev ju bara roligare för då kunde vi lyssna på det lilla hjärtat! Hon hade läst min journal noga innan jag kom in det är +poäng för mig... där hade hon sett att Hjalmar var liten för tiden när han föddes och bokade då in mig för ett läkarbesök på Obstetriska mottagningen redan i dag.
Jag hade tänkt be om ett extra ultraljud för att mäta tillväxten eftersom jag själv funderat mycket över det men det behövdes ju inte.

Så idag pallrade jag mig iväg till sjukhuset och fick träffa läkaren som var med under Hjalmars förlossning. Han tyckte att de skulle ha lite extra koll och planerade in ett tillväxtultraljud i vecka 32 och sedan ska barnmorskan ha extra koll på mitt blodtryck och urinen så jag kommer få gå dit varannan vecka från v 24 och sedan varje vecka från v 32. Det är bra att de vill ha koll tycker jag. :)

Inskolningen på förskolan har gått bra de här två dagarna. Hjalmar är ju ett litet yrväder, han bryr sig inte så mycket utan traskar omkring själv och upptäcker världen. I morgon ska jag testa att gå ifrån en liten stund. Och så ska vi stanna kvar och äta lunch.

Jag måste oxå bara berätta att jag inte har mått illa på flera dagar nu! Så skönt.


Kommentarer
J

Härligt syster!

2011-02-09 @ 19:28:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0