Frukosttips någon??

Vågar jag skriva att det känns som att min energi börjar komma tillbaka igen?! Äntligen!! Nu hoppas jag att det inte blir några fler bakslag på länge.

Har lämnat Hjalmar på dagis för en stund sedan.. idag var det inte roligt! Lillkillen blev så ledsen när han förstod att jag skulle gå... men en av personalen tog honom och gick in till de andra så det var bara för mig att bara mig iväg bums.
Jag har svårt att få in rutiner på morgonen så att de ska passa med dagis.... kanske är det någon som läser här som har några tips?? I morse vaknade lillkillen tio i sex... då vill han gärna ha välling så fort som möjligt.. därav problemet.... om jag ger honom välling vid sex-halvsju så orkar han inte äta mer innan vi går mot dagis vid halv nio. Så jag brukar försöka dra ut på det till halv åtta fast det känns grymt. Förutom välling brukar jag servera en macka och ibland frukt. Mackan blir aldrig uppäten utan bara pålägget. Ger jag honom en macka utan pålägg låter han helt bli den. Gröt vägrar han äta längre och fil gillar han inte... När han är hemma med oss så kan han ju få mellanmål vid halvtio men det får han inte på dagis. Vad ska man ge så att de klarar sig fram till lunchen vid 11?? Någon som har något tips? Hur gör ni med era små?

Förra veckan var för övrigt hemsk här hemma. Hela familjen var magsjuk.. Hjalmar började på lördagsmorgonen att kräkas för att kräkas sista gången måndag kväll, sedan kom en hemsk diaré som höll i sig fram till torsdag. Stackars liten var helt utmattad. Vi med för den delen. Som tur var så hann vi få nya torktumlaren precis innan och den har fått jobba hårt sedan dess! Vi har fått tvätta allt från soffklädsel, 5 ombyten per dag och sängkläder hur många gånger som helst. En liten kille på 1,4 år kan ju lixom inte tala om att nu måste jag kräkas utan det bara kommer var som helst.

Nog om det! Nu ska jag passa på att hoppa in i duschen och raka mina stackars ben som blivit helt bortglömda och måste fram i ljuset till i eftermiddag då det är babysim.


Kommentarer
Zara

Hejhej...skönt att ni verkar piggna på er. Håller tummarna att ni ska hålla er pigga ett bra tag nu=) Funderade lite på matproblemet/förskolan och hålla tider (förskollärare som jag är;) På de flesta fskor så får barnen frukt runt 9.30-tiden, hur är det på H:s fska? Annars så tycker jag du kan ge honom rikligt med pålägg innan ni åker iväg så har han ju NÅTT i magen efter den tidiga vällingen. Striden om att man inte ska äta BARA pålägg får man ta senare när han förstår, tycker jag=). Sköt om dig nu vännen, kram

2011-02-22 @ 17:28:20
URL: http://koccoz.blogg.se/
Zara

ps, vi har oxå frukostproblem här hemma....man får ge det som går i (under rimliga gränser såklart=)

2011-02-22 @ 17:29:37
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0