Trolldegsbak

Tänkte att det kanske var dags för en liten uppdatering igen. Har haft fullt upp här hemma då vi alla har varit krassliga. Mest Hjalmar som har haft feber som gått upp och ner och hosta som hållit i sig i många veckor nu. Patrik var till doktorn med honom men det är bara virus säger dom. Den där dumma doktorn är så nonchalant tycker jag. Han hade knappt tittat på utslagen som Hjalmar haft, inte tagit någon temp och innan han hade lyssnat och tittat hade han bestämt sig för att det var virus. OM det hade varit allvarligare hade han säkert missat det. Nu har han i alla fall varit feberfri i går och i dag. I morgon tänkte jag att han ska få gå på dagis i några timmar igen. Han frågar efter fröknarna hela tiden så jag tror att han kommer tycka att det är roligt att komma tillbaka. Klockan 13 ska jag dit på vårt först utvecklingssamtal, det blir intressant att höra hur han är på dagis. :)

Här hemma har vi försökt roa oss med inneaktiviteter... Gjorde trolldeg och bakade kakor en dag som vi sedan brände i ugnen och målade. Det var uppskattat att både baka, måla och sedan kunna leka med dem. Så nästa gång tror jag att vi ska baka lite frukt oxå. Här kommer bilder före och efter målning...




I helgen var jag och bakade tunnbröd. Mysigt hade vi där i bagarstugan. Fast det blev bara bak under söndagen för mig då jag hade feber innan. Fick ändå med mig massor av bröd hem!

Nu sitter jag här med en snorig liten Engla i famnen och Hjalmar sover. Idag känns hon lite hängig... men hon har klarat sig från feber än så länge. Jag hoppas verkligen att det här går över helt snart. På tremånaderskontrollen kommer jag ihåg att jag sa att hon varit snuvig i två veckor och nu har hon ju hunnit bli 4½ månad! Det blir rätt många veckor det. På bvc säger de bara att det är virus och måste gå över av sig självt. Så det är bara att vänta snällt.






Kommentarer
Zara

Hej där! Nää usch vad tråkigt då läkarna inte tar en på allvar...ibland känns det som om man måste bråka med dem för att de ska ta tag i problemet. F har haft magont sen i augusti och de har ioch för sig gjort MASSA prover på henne men när de inte hittar nått så släpper de det i pricip, i november fck vi en remiss till en barnläkar i JANUARI! Ska hon gå och ha ont så länge tyckte vi....så jag ringde dit och sa som det var och då fixade de en tid denna vecka istället=)Ligg på och tjata bara!=) Hoppas Engla piggnar på sig snabbt, kram

2011-12-07 @ 22:14:55
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0