Påskkärring



Hjalmars förskola har påskdisco idag och barnen skulle vara utklädda. Hjalmar fick vara påskkärring men det var inte så populärt att klä ut sig här hemma. Jag hade ett gult linne som han skulle få ha som klänning men den slet han av direkt och hucklet åkte av strax efter denna bild är tagen.

När vi kom till dagis och han såg att de andra barnen var utklädda så gick det däremot bra. Tyvärr hade jag ju inte med mig kameran då men jag hoppas att personalen fotar mycket idag! De är ju så söta.

Jag har massor att göra idag... det ska tvättas, packas, handlas och så ska påskskinka och nubbesallad förberedas. Men jag har ingen ork alls!! Förkylningen har inte gett med sig så huvudet värker och jag hostar och snorar fortfarande, skulle gärna vilja krypa ner under täcket och sova hela dagen. Samtidigt vill jag så gärna åka till stugan i morgon och träffa alla så jag måste väl förbereda allt... och kurera mig för jag vill ju vara pigg i helgen!


Kommentarer
Kristin

Men ta det lugnt och se till att bli frisk istället! Det ordnar sig väl med maten, ingen har väl svultit i Glöte på påsken :)

2011-04-20 @ 10:53:00
Zara

Sötnosen=) Hade vårat igår på tjejernas förskola. Zmilla som är möss-tokig myste hela dagen med höcklet på huvudet=)Idag var det min tur att va Påskkärring på jobbet;) Hade så mysigt i stugan, hälsa alla! Påskpuss!

2011-04-20 @ 18:49:50
URL: http://koccoz.blogg.se/
Diana

Gumman, hata mig inte nu... När jag blev förkyld när jag väntade Gabriel fick jag snällt vänta tills efter grav innan jag blev helt återställd... Så snorigheten satt i och jag lät täppt mest hela tiden... Men som sagt, det gick ju över =) Tänker på er! Glad påsk och snart kommer ett mail <3

2011-04-20 @ 23:14:32
Michis

Haha gud va söt han var :)

2011-04-21 @ 10:58:24
URL: http://michaelamahler.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0