Farmor

Är hemma med en snorig Hjalmar... undrar om det är någon ny tand på g. Han har sovit jätteoroligt i två nätter nu. Eller så är det bara förkylning.  Så jag har haft två riktigt slöa dagar. Eftersom det blivit dåligt med sömn under nätterna så har jag passat på att sova med Hjalmar minst en gång under dagarna. Det är inte alltid jag kan släppa allt annat och passa på att vila men nu har städ och plock fått vänta tills jag har vilat och det har varit härligt.

Så skönt med fredag i dag! Ska bli skönt att få ha Patrik hemma i två dagar och i morgon ska vi gå och se Henrik Fexeus "Sinnescirkus" som vi fick biljetter till av goa Zara och hennes familj när vi gifte oss. Det blir skoj! Maria & Jens ska passa Hjalmar så han kommer ha fullt upp att busa med deras tjejer. Han tycker att det är så spännande att leka med äldre barn. Gullungen vår.

Kan inte sluta tänka på farmor som inte kommer leva många dagar till... I söndags tog de bort dropp och syrgas. En del av mig känner att jag kanske skulle ha åkt dit. En annan del vill inte se henne så där, vill minnas den hon var innan. Hon skulle ju inte ens märka om jag kom för hon sover bara. Jag kommer inte åka.

Så här kommer jag alltid minnas henne.





Kommentarer
Anette

Hej!

Ha det så jättekul på lördag (jag har en här hemma som gärna skulle ha sett Fexeus oxå), du får blogga om det efteråt :-)



Beklagar det som händer farmor, men jag tycker du gör rätt. Det är jättejobbigt att ha slutskedet på näthinnan när man tänker på dom.



Kram så länge o var rädd om varandra <3

2010-10-08 @ 18:36:56
URL: http://anettenyberg.blogspot.com
Kicki

Usch va sorgligt med din farmor! Tycker du gör rätt i att avstå från att se henne nu. Så har jag också gjort när det gällt mina.. Skönt att ha en frisk och glad farmor att minnas. Ni är förresten väldigt lika varann! Hoppas Hjalmar mår bättre!

Kramar!

2010-10-09 @ 15:43:04
Zara

Hej gumman! Kul att ni ska iväg imrgn, hoppas showen är bra=)

Goa "tårtfarmor" som gör sååå goda namnsdagstårtor=) kramar dig Det är aldrig lätt att veta vad som är rätt. Men att gå på magkänslan är oftast det bästa tror jag. Jag ångrade dock att jag inte träffade min mormor innan hon gick bort, men vi hade inte samma relation som ni har så du gör det som känns rätt för dig.

Kram på dig och glöm inte att ha kul på föreställningen! Kram

2010-10-09 @ 23:21:28
URL: http://koccoz.blogg.se/
Gunilla Burwick

Hej Sara! Fick veta av din mamma att min underbara väninna sedan över 40 år, din fina farmor, nu somnat in. Det känns ofattbart att Sonja inte längre finns, jag delar verkligen innerligt din och hela familjens sorg. Jag har så oändligt många fina minnen från dina farföräldrar... Tack för att du lagt in så fina foton! Det är precis så även jag kommer att minnas Sonja! Kram på dig!

2010-10-18 @ 02:07:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0