Maj 28, 2010

Åh så skönt med helg! Håller tummarna för bättre väder men det ser inte så ljust ut.
Det funkar iaf bra att jobba.. riktigt roligt att vara på trädgårn nu. Kvällarna hemma blir allt för korta men snart är det min tur att vara hemma igen. :)

I helgen ka vi försöka komma i kapp med fixandet i trädgårn och hemmet. Ska även försöka bestämma oss för ringar. Nu efter Patriks födelsedag är det planering inför dop/bröllop som gäller förutom sysslorna hemma. Även om vi tänkt göra det så enkelt som möjligt så dyker frågor upp.. Vad ska vi ha för psalmer? Ringar? Ska vi ha nån som sjunger? Vad ska Patrik ha för kläder? Passar min gamla dopklänning eller kommer Hjalmar hinna bli för stor? Vad ska vi bjuda på osv....

Sedan har jag lite ångest över det där med vilka som ska komma... det finns några fler som jag skulle vilja bjuda men så tänker jag att om jag bjuder den ena famijen så måste jag bjuda den andra och då blir det ju en massa folk i slutändan! Usch.. ångest... Om vi hade haft råd hade vi bjudit alla som ville komma. Nu är ekonomin skitkass och den kommande månaden hade vi nog inte klarat om det inte vore för mina underbar föräldrar som lånat oss pengar. Det blev så dumt nu när Patrik blev pappaledig... han får lön i förskott och jag i efterskott så tillsammans fick vi in 14tusen. Tur att skattepengarna dyker upp innan midsommar.

Äh det är så tråkigt med ekonomi. Här kommer en uppdatering i bilder! :)


Mumsig grillad regnbåge som Patrik fiskat och bjöd mig på förra helgen! :)



Den rosa (ja färgerna syns ju inte än men...) rabatten har byggts om och sjöstenen som jag haft i växthusgången fick agera prydnad då en massa glassplitter från de trasiga rutorna gömmer sig där. Jag som älskar att gå barfota vågar inte ha kvar det i gången. Det är ett jättehål mitt i rabatten som måste fyllas med några nya växter men jag kan inte bestämma mig för vad.


Ny jordgubbs-  och smultronplant har fått flytta in i pallkragarna tillsammans med ringblommor, blåklint, sockerärtor, olika kryddor, bladsallad, squash och krasse.



Nya kakrecept har provats och så blev det bullbak så nu finns det fika om nån vill komma!;)


Det är svårt att kliva upp och lämna mina mysproppar varje vardagsmorgon!


Nyvaken gladskit! :)


Flickorna Berg var oxå här och grattade Patrik.. Hjalmar klappar på Tildes hand. Han är så stolt över att han kan klappa! :D Vår lilla storkille! Han har börjat att försöka dra sig upp mer nu. Han skrattar hur gott som helst och vill inte gärna sova tidigt på kvällarna längre.

Nu blev det mycket bilder!! Det är dags för mer fredagsmys med gubben min. ;) Nu blir det soffan och tv-seriemaraton.

Trevlig helg!


Kommentarer
KRISTIN

mysiga bilder! ser fram emot att se den rosa rabatten

2010-05-28 @ 22:14:29
Diana

Va kul att höra lite om hur ni har det och skönt att höra att det går bra att jobba. Tänk bara på er själva vad gäller planeringen av dop o bröllop. Det är er dag och det viktiga är att Hjalmar blir döpt och att ni blir gifta. Vi hade som sagt ett litet bröllop och vi hade en helt underbar dag. Vi tänkte oxå mycket på att man kanske skulle bjudit fler, men när dagen kom så saknade vi faktiskt ingen där. Vi hann med att prata med alla gäster och vi hade alla där som vi ville ha där. Så jag är helt säker på att er dag kommer bli minst lika fantastisk och underbar med de gäster som ni vill ska närvara. Till och med dubbelt upp =) Stor kram!

2010-05-29 @ 11:15:05
sara

guuud så goda kakorna såg ut!

Å grattis till bröllopet!!!

Du får höra av dig om du vill ha hjälp med naglar, hår eller smink:)

kram

2010-05-29 @ 22:16:18
URL: http://saraskoglund.webblogg.se/
Kicki

Roligt med planering av dop/bröllop!! Men kan förstå ditt dilemma över vilka man ska bjuda, man vill ju inte såra nån eller sakna nån...

har du bestämt vad du ska ha på dig?



Fina bilder som vanligt! :) Roligt att se hur ni har det! Kram!

2010-06-01 @ 19:29:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0