Babbel..

Har varit så trött och slö hela dagen! Inte mycket har blivit gjort här och enda gången som vi varit ut var till och från bilen när vi åkte till Ica i morse. Hjalmar vaknade klockan fem i dag med så vi var och handlade före klockan nio... det har väl aldrig hänt förr. Vår stora lillkille fick sitta i kundvagnen för första gången! Annars har vi haft babyskyddet med eller så har vi använt de där vagnarna som finns för bebisar. Han tyckte att det var jätteroligt och satt stolt där medans han försökte titta på precis allt. Det var lite vingligt så jag fick stötta upp honom några gånger men annars så gick det skitbra. Han är bara så underbar.

I går var jag till frissan.. så skönt att få slippa en hel del av det slitna håret. Hon klippte upp det rätt mycket så nu ser mitt hår ganska mörkt ut då en hel del av slingorna försvann. Bara föräldrapenningen kommer så ska jag köpa mig ett paket slingor igen. :) Passade på att åka till solariet när jag ändå var på vift i år kväll.. åh gud så härligt att få ligga där en stund. Konstigt nog så känner jag av fogarna igen så jag höll faktiskt inte på att kunna ta mig upp efteråt. Kan man känna av fogarna när man slutar amma tro?? Någon som vet?

Ja, sedan vi börjat ge Hjalmar gröt och puré totalvägrar han mina bröst. Känns lite tråkigt men det är ju han som väljer och jag orkar inte triskas med honom om det längre. Jag får vara nöjd med att ha kunnat amma i fyra månader iaf. Om vi lyckas få fler barn så ska jag hoppa över de där jäkla mellanläggen som vi fick på bb och inte oroa mig så mycket över amning som jag gjorde i början. Det är bara att amma amma och amma så fixar kroppen det där.

Oj vad babbligt det blev i dag.. Nä, nu ska vi dricka kaffe.. jag har visst fått tillbaka smaken för det igen... det blir väl lite hockey på tv oxå. Nu får man hejja på timrå i slutspelet när modo är borta... :)



Kommentarer
sara

ja fy för mellanlägg, dom ställde till så jag fick mjölkstockning som resulterade i att jag fick sövas å operera ena bröstet då det blev fullt med var!!! OM jag ska amma nån fler gång ska jag ha ordentligt med hjälp på bb så det funkar innan jag åker hem! trevlig helg!kram

2010-03-19 @ 16:37:19
URL: http://saraskoglund.webblogg.se/
sandra

ja fredag är absolut den bästa dagen på hela veckan :) guud va skönt att klippa sig skulle jag med behöva för ett halvår sen typ :p Fattar inte varför man skjuter på det ALLES för länge jämt :p Jag slänger nog hellre pengar på annat :p



gud va lillen växer och blir stor :)Vad väger han nu sötisen? :)

/Kram Sandra

2010-03-19 @ 23:32:48
URL: http://sandranorin.blogg.se/
Therese Melwin och Noels mamma

Jag känner av foggarna fortfarande, då är min bebis 9månader..

2010-03-20 @ 08:48:13
URL: http://http://enlyckligmamma.blogg.se/
Zara

Kul att kunna köra honom i kundvagnen=) Måste jag prova oxå=)

Synd att du upplever delar av ammningstiden som lite jobbigt. Det är lätt att ta till sig för mycket och lyssnar på andra för mycket vid första barnet. Men man blir bättre på att coola ner med andra barnet=).

Ha en skön helg! Kram

2010-03-20 @ 09:58:55
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0