64 bloggfavoriter

Hade tappat lusten att blogga ett tag.. känner mig tråkig och trist just nu. Jag har skrivit det förr.. när jag väl sätter mig framför datorn så rinner timmarna iväg och jag tycker att jag kanske borde prioritera andra saker istället. Det är inte bloggen som tar mycket tid utan allt runt omkring som jag inte kan låta bli att göra när jag ändå sitter här... som att sitta på facebook eller sitta och slöläsa andras bloggar i en evighet. Jag har 64(!) bloggar i favoritlistan.. det är helt sjukt. 34 av dessa är nya och gamla vänner från "riktiga livet"... flera av dessa vänner har jag inte kontakt med förutom via just blogg och facebook.... nyfiken som jag är sitter jag och kollar igenom dessa så gott som varje dag. Det blir mycket tid. Tid som borde fyllas av mitt och min familjs liv och handlingar.
 
Jag ska rensa i favoriterna nu. Kommer fortsätta läsa några enstaka favoriter och om mina närmsta vänner som vissa bor för långt bort. I veckan som har gått har jag dragit ner på datoranvändandet mycket och jag tror det får fortsätta vara så. Jag ska koncentrera mig på Hjalmar, mig själv och träffa människor i verkligheten lite mer.
Jag kommer fortsätta blogga sedan får vi se om det blir mer sporadiskt eller om lusten ökar efter ett tag.

Vi har börjat med smakportioner till Hjalmar i veckan. Han får nu gröt på förmiddan och i eftermiddags så smakade han potatis och majspuré, det var gott. Förhoppningsvis kommer han inte kräkas lika mycket om han får lite fastare föda...

Lillgubben har kommit in i bra rutiner nu och jag hoppas att de håller i sig. Han somnar vid sju-halvåtta på kvällarna och sover till tolv-ett, äter lite och somnar sedan om fort och sover till fem då Patrik kliver upp för att åka på jobbet. Då äter han igen och bajsar, busar lite och somnar om till ca åtta.
Jag tycker det funkar bra. Skönt att få lite vuxentid på kvällarna. Fast i går gick vi och la oss tjugo över åtta! Tog med datorn och kikade på film i sängen... i alla fall jag.. Patrik somnade väl efter en kvart.

Bjuder på en lite suddig bild på grötpojken... han sitter sällan stilla nu så det är svårt det där med skärpa..


Vi var på Dinos och käkade med bustjejerna och deras pappa i dag.. sedan blev det tårta här då den här bustjejen fyller år i dag! Grattis gullunge!! (Hjalmars näst största fan efter mormor!)


Nu blev det ett långt inlägg... ska gå och hänga tvätten nu och sedan är det dags för sängen.


Kommentarer
Kicki

Har haft samma tankar som dig angående internet. Det går åt rätt mycket tid till att bara sitta å dumglo... Borde som du säger koncentrera sig på den riktiga världen istället! Har blivit sjukt osocial på sistone. Men jag tar tag i allt efter förlossningen..."ska bara" ;) Tror allt blir lättare bara våren kommer igång å man kan vara ute mer! tror du inte? :) Kram!

2010-03-12 @ 11:19:51
URL: http://mesteljest.blogspot.com/
Sara

Tack så mycket! Känns så overkligt fortfarande, tar väl ett tag innan jag fattar att vi äntligen har lyckas få se hjärtat. Den här gången ska det gå hela vägen.

2010-03-12 @ 12:01:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0