Köööp tulpaner!

Nu börjar vi få lite mer att göra på dagarna jag och Hjalmar... I går var vi och hälsade på Diana och hennes lilla Gabriel som vi träffade på föräldrautbildningen. Trevligt att få träffa någon annan i samma sits och vi hade dessutom en hel del gemensamt förutom barn så det är ju skoj.

Var på bvc för att väga Hjalmar i går oxå.. nu väger han 4800g. Han har dubblat sin födelsvikt! Tyvärr kunde jag inte mäta honom då jag var helt själv.. men det skulle vara intressant att veta hur lång han är. Det känns som att han dragit iväg mycket på längden. Får kanske mäta honom den 5:e då han ska vaccineras.

På tisdag tänkte jag att vi skulle börja på babysången här i Matfors.. har hört från flera håll att det ska vara roligt så jag hoppas på det! På tisdag ska jag på efterkontroll hos barnmorskan oxå.. lite sent ute var jag, men fick komma ändå.

Veckorna går så himla fort och nu på lördag börjar jag dessutom att jobba lite! Bara några timmar på trädgårn, det blir faktiskt både roligt och skönt. Sedan får vi se hur många lördagar det blir framöver.. hoppas på varannan, det känns lagom.

Nu är det ju tulpansäsong och eftersom jag brukar tjata på alla kunder om att man ska unna sig en bukett tulpaner i veckan under säsong så måste jag ju göra det själv! ;) Den här veckan fick det bli vita med blåbärsris! Fiiiint! :)



Bilder på sötnosen från soffan i morse... det börjar bli svårt att få med honom på bild då han inte vill vara stilla. :) Han är så söt när han suger in underläppen och spärrar upp ögonen som på sista bilden. Mammas älskling!!

  



Kommentarer
Therese Stolt mamma till 2 små killar

Söt kille. Hör av dej om du vill ses.. Vi fundera oxå börja på babysången igen. vi ha gått förut..

2010-01-21 @ 19:49:13
Therese Stolt mamma till 2 små killar

http://vitadrommar.bloggagratis.se/2010/01/21/2438655-ljusparty/



Välkommen på ljusparty hem till oss. Läs mer om de i bloggen

2010-01-21 @ 20:57:04
Zara

Hehehe...kan bara hålla med om sista bilden där...hur underbar som hellst! Söt kille ni fått :)

2010-01-23 @ 00:01:58
URL: http://koccoz.blogg.se/
Kicki

Hej Sara! Hittade din bloggadress på facebook! :) Håller med om tulpanerna, det står en härlig mörklila bukett här just nu.

Jättefina bilder på Hjalmar! Han är ju helt bedårande!

2010-01-24 @ 09:22:10
URL: http://mesteljest.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0