Jul och nyår...

Dags att updatera igen efter sköna helger. Julen spenderades i Kramfors hos mamma & pappa... brorsan och Kristin och farmor var med och vi hade en lugn och skön julafton. Hjalmar som sov sig igenom större delen av julafton fick en massa fina julklappar!! Tack alla! :) Jag och Patrik blev oxå väldigt bortskämda i år igen med en massa fina klappar och en massa god mat! Så mysigt.

 På juldagen var det tänkt att vi skulle fira jul hemma hos Patriks mamma, men där gick det magsjuka så det blev till att hålla sig borta. Då fick vi ju åka på kalas och träffa min släkt istället, trevligt det med! 

Annandagen var det lunch hos farmor och vi fick smaska på hennes goda räkcrepes! Mmmm... Hon börjar bli gammal och har svårt att greja som förr så hon verkar ganska frustrerad och vill orka som tidigare. Hon blir ju 80 till sommaren.

Under mellandagarna tog vi det lugnt här hemma.. Var i Birsta och kikade på rea, hade trevligt besök av Susanne och Charlie från Kramfors en dag och så var det förståss en massa skottning! Det har ju kommit hur mycket snö som hellst!

Nyår har firats här hemma.. Vi stängde in oss och tackade nej till inbjudningar. Gjorde god mat och hade en mysig lugn nyårsafton bara vi tre. Strax efter kl. 23 gick det inte att förneka tröttheten längre så då kröp vi tills sängs och ställde väckarklockan på tolv för att kliva upp och se alla fyrverkerier. Men när klockan väl ringde somnade vi snabbt om så skönt. :)

I går nyårsdagen var vi bjudna på middag hos familjen Einarsson/Berg.. mycket trevligt och gott. idag har det varit pyssel här hemma med skottning och städning. Hjalmar har haft ont i magen och bajsat en massa massa massa gånger så nu misstänker vi verkligen att han är känslig för laktos. Jag hade undvikit mjölkprodukter i flera dagar men i går så var det både grädde i maten och grädde till efterätten och jag tänkte mig inte riktigt för vilket vår stackars älskling fått lida för idag. Åh jag får så dåligt samvete.

I morgon får vi mer besök från Kramfors! Då kommer mina föräldrar samt moster Monica och Lars-Olof... trevligt trevligt!

Nu ska jag sova! Lägger in en bild på vår stiliga älskling från jul (kunde inte låta bli att klä upp honom med fluga och allt ;) )och en bild på mina två älsklingar från när vi åkte runt och "tomtade" för kompisar här i Matfors några dagar före jul...







Kommentarer
Zara

Hahaha...men GUUUD vad söt han är!! Jaaa, Hjalmar är söt med förstås...hehehe...skämt och sido...sötnos i sina fina kläder och fluga! Låter som ni har haft det bra i jul och nyår...härligt! Hör gärna av dig nån dag då vardagen lunkar på igen. Kram

2010-01-03 @ 18:30:52
URL: http://koccoz.blogg.se/
kristin

gulliga tomtar!

2010-01-03 @ 19:07:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0