Dags att spräcka bubblan?

Tänkte försöka mig på att hinna skriva ett inlägg medans Hjalmar sover en stund i Patriks famn... här rullar allt på som vanligt. Veckorna går så otroligt fort! Det har varit lite mildare väder så Hjalmar och jag har passat på att vara ute på promenader i solen. Nu känns det som att vi bara går mot bättre tider.. ljusare dagar framförallt. Jag mår så mycket bättre av att vara ute och av ljuset!

Nu börjar jag även bli mer sugen (eller känner jag mig mer tvungen, jag vet inte..) på att bryta mig ur den här mamma-barn-bubblan och vara mer social... Tänkte att vi skulle börja med att besöka öppnaförskolan någon dag framöver. En tjej ur föräldrautbildningen som vi gick ville att vi skulle gå tillsammans. Hjalmar bryr väl sig inte så mycket ännu men jag tycker att det är roligt att få träffa andra mammor när jag väl har gjort det.

Det nya träningstället här i Matfors TRIM ska börja med mamma/babygympa den 27:e för de med barn som inte kryper ännu.. det kan kanske oxå vara nåt! Egentligen så känner jag mig rätt skitig och dassig som går här hemma med bebis på armen, full i kräks och hinner knappt med att duscha... är inte heller van vid hela det där att vara social eller vara på offentliga platser ännu. Både jag och patrik var skitstressade när vi försökte gå på Ikea en dag och Hjalmar skrek hela tiden, vi fick gå därifrån klarade inte av att handla. Jag pratar ju med bara med Hjalmar hela dagarna och har nästan gått och blivit folkskygg då jag inte längre vet vad jag ska prata om förrutom om bebisar. Han och Patrik är ju hela mitt liv nu och det är helt underbart samtidigt som jag om jag ska vara helt ärlig, och det har säkert gått att läsa mellan raderna här oxå, tycker att det är jobbigt vissa dagar. Jag blir så otroligt trött, sliter med amningen och när Patrik kommer hem från jobbet så bråkar vi om vem som är tröttast. Helt sjukt egentligen för det är ju ingen tävling. Jag undrar hur ensamstående mammor fixar det.. eller de som har barn med kolik.. Här går jag med en alldeles underbar bebis som sällan skriker utan jollrar så snällt... och så har jag mage att skriva att jag tycker att det är jobbigt...

Nu kommer jag ialla fall krypa ner i sängen.. det blir tidig kväll och så hoppas jag på en bättre dag i morgon. Det blir det säkert... det är ju fredag. Sedan helg och P. är hemma med oss.. så skönt. Jag älskar dem båda så mycket!! 



Kommentarer
Elin Berg

Hej Sara!



Jag känner mig också mer och mer sugen på att hitta på nått med lille Lucas. Vilken ska du på öppna förskolan med?

Sen låter ju det där med mamma/babygympa också skojj tycker jag :)



Kram på er från mig och en trött Lucas.

2010-01-14 @ 22:30:05
Therese Mamma till 2 pojkar

vet hur du känner. Hör av dej om ni vill ses.. :D

2010-01-16 @ 07:46:18
URL: http://vitadrommar.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0