Vaccinerad kille..

I dag har jag jobbat på trädgårn några timmar igen! Ganska roligt att komma iväg en stund men oj vad jag längtar hem efter några timmar! Grabbarna hade haft det bra här hemma utan mig...skönt att det funkar bra. :)

I går blev Hjalmar vaccinerad, stackarn... Han var så glad och skrattade åt bvc-tanten hela tiden medans hon vägde och mätte och informerade en massa. Sedan tog hon tag i hans lilla ben och stack första sprutan i ena låret och Hjalmar blev alldeles tyst och stel! Sedan lila i ansiktet och efter det kom gallskriket. Då hade han ändå ett ben kvar och den sprutan skulle göra mer ont... åh vad det gjorde ont i mig. Han grät en stund efteråt men det gick faktiskt över snabbare än jag vågade hoppas på. I natt vi ett-tiden när vi var uppe hade han lite feber efter sprutorna, inte så hög men han fick lite alvedon och sedan sov han bra fram till fem i morse, käkade med  Patrik(!) och somnade sedan om.
Stora killen väger nu 5170g och är 58cm lång! Hans kurvor pekar rakt uppåt, det känns skönt.. speciellt när  jag har slutat att ge honom så mycket ersättning och kommit igång med amningen ist.

Eftermiddagen i går tillbringades i Birsta.. det är så svårt att inte handla en massa till Hjalmar och jag kikade inte ens på något åt mig själv förrutom en ny amningsbehå. Till lillen fyndade jag en massa tröjor på P.o.P för 50:-/st och en tunnare mössa för 25:-... en hel hög med dregellappar inhandlades på Name it.  Sedan kunde vi inte låta bli att köpa en till overall åt honom på Babyproffsen... en lite tunnare i fleece med spöket Laban på. Den var perfekt i dag när det var -1 grad och sol!! Så underbart fint väder. Reimaoverallen som jag köpte på Tradera hade varit alldeles för varm idag.

Nu sover lillkillen och andra killen här hemma sitter i soffan framför en hockeymatch.. Mätta och belåtna efter en supergod hemmagjord pizza är vi och resten av kvällen planeras att spenderas i soffan framför schlagern från Övik.
I morgon ska vi bara vara hemma och njuta av att få vara lediga ihop tror jag. :)


Lillgrabben var inte på humör när jag skulle fota honom i den nya overallen på väg ut... men han är ju så söt ändå. ;)  



Kommentarer
Therese Stolt mamma till 2 små killar

söt liten kille. ja är vi frisk kommer vi på tisdag på öppna.. :D

2010-02-07 @ 08:18:36
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/
Kicki

Känner igen det där med att inte längre titta på saker/kläder åt sig själv på stan. Mycket roligare å titta/handla minikläder! ;) Jättefin Labanoverall!

2010-02-07 @ 09:09:36
URL: http://mesteljest.blogspot.com/
Zara

Japp, kan bara hålla med...söt kille ändå=) Skönt att sprutorna gick hyffsat bra. Bara två månader kvar tills nästa ;) Hade så gott//Kram

2010-02-08 @ 12:41:59
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0