Upplyftande film..

Då har februari gått och Hjalmar har hunnit bli fyra månader! Alla har sagt att de växer så fort men det förstår man inte innan.. Allt funkar så bra nu. Jag försöker njuta av stunderna med Hjalmar och Patrik och den där förlamande tröttheten som legat över mig har börjat lätta. Ljuset och våren är på väg tillbaka. Jag brukar påstå att alla årstider har sin skönhet men nu är jag jäkligt less på vinter och framförallt mörkret. Jag är mer en sommarmänniska och längtar efter sommaren som en tok nu. Tänk att i sommar så kommer jag dessutom inte arbeta... jag ska ligga på stranden varje solig dag. (Hoppas Hjalmar uppskattar att bada som vi gör!) Där emellan ska vi springa omkring barfota i gräset här hemma i trädgården och pyssla. Vilken lycka.

Vi har haft en fantastiskt skön helg ihop här hemma. Det har varit vanligt pyssel med städning, skottning och betala räkningar men där emellan har vi myst i soffan framför brasa och film. Hela tre filmer har avverkats i helgen och alla var så olika och bra. Det var länge sedan jag kunde känna mig uppfylld av en film och jag vet inte om det beror på att jag inte har varit mottaglig eller om det helt enkelt bara inte har varit bra filmer.
Följande filmer kan jag iaf rekomendera...

 Feelgoodfilm!

 Rolig svensk film

 Hämningslös och spännande!

Under veckan som gått har 4 (!) små bebiskompisar till Hjalmar kommit till världen! Ska bli så mysigt att få se dem irl för än så länge har jag bara sett dem på bild. Tre av dem ligger kvar på prematuren i några veckor så vi håller tummarna att de ska växa sig starka fort!

Jag har så mycket i huvudet i kväll... det blir kanske lite rörigt att läsa.
Nu är det dags för sängen... skulle kunna skriva en massa mer i dag men det hinner jag förhoppningsvis med att göra i morgon. 
(Note to self: ta hand om dina vänner bättre! ta hand om dig själv bättre! och var inte så jävla feg!)

GO`NATT!


Kommentarer
Zara

Va härlig du är!! Jag blir sååå glad när jag läste detta blogginlägg=) Sommarbilden av dig och lilleman springande barfota i gräset var underbar=) Filmerna ska jag kolla upp...kan behöva lite "feel good" i mitt liv just nu. Sista noteringen är väll något som vi alla ska tänka på oftare.

Kram på dig vännen!

2010-02-28 @ 23:33:33
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0