Öppna förskolan!

I dag har vi varit på öppna förskolan med en annan mamma från föräldragruppen och hennes lilla Isak. Det var mysigt! I morse när jag var tvungen att väcka lillen och försöka få i honom lite mat innan vi promenerade upp så kändes det inte som någon bra idé... men det gick bra. Han satt och kikade ett bra tag, sedan fick han lite mat och sedan kikade han lite till.. skrattade och sprattlade och till slut somnade han i min famn. Jag fick vara lite mer social, och han fick se lite nytt, nya människor och en massa färgranna leksaker och grejer. Nästa vecka kommer de att ha babysången där oxå, det blir skitbra. :) En hyffsad promenad blir det ju på köpet oxå.

Nu tar jag mig en liten paus.. har en sockerkaka i ugnen, sitter på facebook och bloggar innan Patrik kommer hem och det är dags att börja med mat. Hjalmar sover ute i vagnen,har sovit i över tre timmar. Han verkar sova bättre ute så jag får nog börja promenera mera! Kan ju inte skada... då kanske man kan lyckas gå ner lite gravidkilon och förhoppningsvis några till. Fast då måste jag nog sluta vara den där godisråttan som jag blivit...

Jag trodde nog att gravidkilona skulle rinna bort lättare.. det skulle ju gå så lätt bara jag ammade. Men tji fick jag.. de biter sig fast hårt. Kanske blir det lättare i vår inbillar jag mig... lättare att ta sig ut och mer lust till förändringar. Men det kanske bara är undanflykter, jag vet inte. Jag har egentligen aldrig lidit speciellt mycket av alla mina extra kilon.. inga problem att röra mig, inte ont i knän eller andra leder, inget högt blodtryck.. Ska jag vara helt ärlig så glömmer jag bort dem och kan påminnas om hur många de är när jag ser mig själv på bild. Men de finns ju där och innerst inne skulle jag vilja vara en hälsosam människa som tar hand om mig själv och får leva länge. Så det är väl dags att börja snart...

Men just nu har jag en sockerkaka i ugnen som jag hoppas att jag får bjuda någon på i kväll. Man måste ju ha något att locka med när man som jag är sällskapsjuk! ;)

Det ser inte så jättemysigt ut att sova ute.. men mammas älskling verkar gilla det...





Kommentarer
Therese Stolt mamma till 2 små killar

Lite och så sött

2010-02-02 @ 19:40:29
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/
Zara

Kul,kul med Öppna=) Skönt att ha nått att gå till om man vill vara lite social. Mysigt att sova ute. Märker på Zmilla att hon gillar det med, men jag är dålig på att låtan henne göra det. Jag hade gärna kommit på lite sockerkaksfika;) Kram

2010-02-02 @ 21:57:01
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0