Här händer det grejer!

Nu händer det verkligen mycket med Hjalmar! Han testar in fina röst hela tiden! Jollrar och pratar och gråter! Han som har somnat så fort han kommit in i bilen vill nu helt plötsligt inte alls åka bil! Då skriker han så fruktansvärt, hela hela vägen... så stannar jag och kollar till honom, stoppar in nappen och tröstar och allt ser bra ut tills jag stänger bildörren och ska åka iväg igen... Någon som har tips på hur vi ka göra så att det blir roligt att åka bil igen?? ;) Det kan vara ganska enerverande att köra med en bebis som skriker sig högröd i baksätet!

I går dök ett annat fenomen upp.. inga andra än jag och Patrik fick prata med och gärna inte ens kika på Hjalmar. Då gömde han huvudet och kröp ihop intill mig innan han började gråta. Lillgubben börjar bli lite blyg!! Maria skulle hålla honom men när han såg mig så sträckte han sig efter mig och tittade bedjande på mig som att han ville att jag skulle rädda honom. Så nu kommer det kanske en period när han är lite blyg om det inte var bara i går.

Det är så underbart med helg! Skönt att få ha Patrik här hemma i två dagar. Vi har inte planerat mycket.. blir lite pyssel här hemma och ev. en tur till Krångkrå för att gratulera frun i huset. Solen skiner ute och det ser så fint ut... termometern har stannat på -16 grader så lite kallt är det allt.

Jag var som sagt ut till Birsta i veckan och skaffade en stol till lillkillen.. han blir plötsligt så stor i den! :)



Kommentarer
Zara

Vilken goding! =) Va konstigt, Zmilla har oxå bytt beteende helt plötsligt! Hennes underläpp åker ut i början till gråt så fort nån annan pratar med henne eller ska hålla henne, hon verkar ha svårare att bli nöjd över huvudtaget just nu. Beror nog på åldern och att de precis håller på att lära sig nya spännande saker, men svårt för en annan att veta hur man ska bemöta dem, eller? Felizia hade oxå en period då hon tokskrek i bilen, jag trodde att hon hade blivit mörkrädd då dessa alltid hände då vi skulle köra på kvällen så jag köpte en billampa, men jag tror inte det var det så här i efterhand. Hon lugnade ner sig efter några veckor.

Hoppas han blir tryggare i bilen snart.

Kram.kram

2010-02-13 @ 23:37:54
URL: http://koccoz.blogg.se/
susanne

Passade på att titta på din blogg idag,det är otroligt vad fort det går med Hjalmar, han verkar växa så det knakar. Ni har en härlig tid framför er nu, man riktigt längtar själv på att få kunna komma ut lite mer. Många fina bilder har du lagt ut. Hälsa gubben och var rädd om er!!!

2010-02-18 @ 10:11:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0