Bebistjat!

Det blir mycket bebis-skrivande nu märker jag... Jag har liksom svårt att tänka på så mycket annat nu. Tyvärr går det inte riktigt att styra så den som inte vill höra mer bebistjat får hoppa över att läsa. ;)

I går var jag till barnmorskan och kollade blodtryck, mätte magen och lyssnade på hjärtljud från bebben. Allt var bara fint.... magen hade växt 3 cm på 3 veckor vilket enl. barnmorskan ska vara normalt och hjärtljuden låg på 140 slag denna gång. Gnällde lite över att jag mår illa nästan varje dag igen, men det var tydligen inte så ovanligt att det kom tillbaka. I övrigt mår jag ju bra! Och i morgon går vi in i vecka 34 :)

I förrgår var vi på vår första föräldraträff.. vi var 5 gravida, några med partner andra inte, som mest pratade om förlossningen. Jag har lite svårt att ta till mig informationen.. tycker att det känns långt borta fortfarande och är inte alls nervös. Jag litar på att personalen på förlossningen kan sitt jobb och visar vägen så får vi se hur det går. Det var i alla fall kul att träffa andra från Matfors som ska ha samtidigt som oss!

I dag har jag ledig dag och tänkte städa så att det är gjort inför helgen. När jag kom hem från jobbet i går hade Patrik varit på trädgårn och handlat ljung till blomlådorna, så det blir kanske lite pantering i dag om jag orkar. Han är ju så gullig!! Han hade köpt en krukväxt till barnrummet oxå, i vitt så att den skulle matcha hela rummet!! :)





Kommentarer
Zara

Hahaha, hade just skrivit på min blogg då jag klickade in på din. Såg då att du oxå varit hos BM i dagarna och hör och häpna om våra små liv i magen har lika hjärtljud:) Kul tyckte jag:) Fast jag tror ju att ni kommer att få en liten tjej och vi vill ju gärna (om man få välja) ha en liten pojk:) Hoppas illamående släpper, kram på dig!

2009-09-17 @ 11:04:30
URL: http://koccoz.blogg.se/
kristin

fina blommor! kram på er

2009-09-18 @ 13:52:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0