Barnmorskan idag....

japp, idag stod ett besök hos barnmorskan på tur. Började inte så bra då jag var helt omöjlig att ta blodtryck på i dag!!.... hon har en digital blodtrycksmätare som hon brukar använda men den ville inte alls mäta på mig fast att vi testade massor av gånger. Till slut så fick hon testa att mäta på gammeldags vis med en sån där som man pumpar upp och lyssnar med stetoskop... men så fort den började trycka mot armen så pös luften ur istället! Efter en massa olika försök hittade hon till slut en annan gammal grej så att hon kunde se att mitt blodtryck var bra.

Sedan när hon skulle klämma på magen för att se hur bebben ligger så kunde hon inte känna att den låg rätt.. så det blev en remiss till nytt ultraljud i nästa vecka. Ligger den inte rätt så gör de ett vändningsförsök efter det. Så vi får se... Trist att inte Patrik får följa med denna gång bara.

På tal om Patrik så är min älskling sjuk och ligger här hemma med förkylning och feber... hoppas att det ger med sig snart. Är han det minsta snuvig eller hostig så får han ju inte komma in på förlossingen när det är dags pga den där svininfluensan... och jag vill INTE vara utan honom när det är dags!!

Det här blir inget roligt inlägg... känner mig inte på humör och håller på att bli tokig av att inte kunna sova om nätterna. Jag är som en zombie hela dagarna och det gör ont i ljumskarna och trycker neråt hela tiden nu. Jobbar i två veckor till efter denna och på ett sätt så känns det som en evighet. Men nu har jag i alla fall tre dagars ledigt och ska försöka vila så mycket som möjligt!!

Tack och hej från Sara den gnälliga tjockisen..


Kommentarer
Zara

Oj det har jag inte ens tänkt på!! Om Jörgen skulle vara förkyld då det är dags att klämma ut h*n! Jag vill ju inte vara där inne och kämpa med det själv heller ju!!Shit, det måste jag fråga om idag då jag ska till barnmorskan. Men om VI är förkylda och så då? Är det okej om VI tar med oss svininfluensan in på förlossningen? Oooo, detta var ju inte så skoj! Patrik MÅSTE krya på sig nu!:)

En undring bara: Hur ska bebisen ligga för att den ska ligga rätt? Är det speciellt bara för dig eller? Kram på dig och kom ihåg att imorgon kommer en ny underbar dag:)!

2009-10-01 @ 11:14:53
URL: http://koccoz.blogg.se/
kristin

han får helt enkelt se till o va frisk! och bebisen att ligga rätt =)

2009-10-01 @ 13:11:56
Zara

Hej, nä bebisen har inte fixerat sig men min BM säjer att bebisen kan vända på sig ända fram till v38. Hon talade även om att bebisarna oftast fixerar sig sent hos omföderskor, så.....

Frågade BM idag om det var samma regler på förlossningen här som hos er och hon hade inte hört nått om att pappaorna inte får komma in. Jörgen har ju inte vaccierat sig eller, han är ju inte i riskgruppen för det. Hoppas det inte blir några sånna regler här nere!

Kram på dig vännen!

2009-10-01 @ 19:39:29
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0