Ultraljud nr 3

Känner mig så himla trist och tråkig nu som bara har bebisen i huvudet... Var på ultraljud i går och fick se att den nu ligger med huvudet ner precis som den ska. Var både lite nervös och förväntansfull inför ultraljudet och blev därför lite snopen när damen kikade lite snabbt (så snabbt att vi knappt kunde se att det var ett huvud!!) och sedan sa att "jaha då kollar jag inget mer då för huvudet är ju ner".... Jag hade nog hoppats på att få lite mer än en skymt av bebisen, det lilla som vi hann se på dessa två minuter var dessutom väldigt suddigt.

Eftersom det varit prat om vändningsförsök så hade både jag och Patrik förberett oss på vad som kunde hända om det gick tokigt med vändningen... att det kunde ju bli ett kejsarsnitt på en gång eller att vändningen kunde sätta igång värkar... Så på ett sätt var vi lite förberedda på att kanske få se vår lillle bebbe redan i går. Nu blev det ju inget och det var ju bra samtidigt som det kändes lite snopet för oss båda. :)

Nu börjar vi känna oss klara och rastlösa.. det har varit en lång väntan och bebben kan gärna få kika ut nu snart!


Kommentarer
kk

det är väl absolut inte tråkigt!! tänk om den kommer i helgen=)

2009-10-13 @ 18:26:01
Zara

Vad skönt att den hade vänt sig rätt och att ni slapp vändningen. Har hört att det inte är så skönt...Jag vill OXÅ att bebisen ska titta ut nu:) Trött på att vänta och vänta....Hoppas du mår bra! Kram

2009-10-13 @ 19:25:07
URL: http://koccoz.blogg.se/
Zara

Jag blir så glad när du skriver på min blogg. Du får mig verkligen att tänka till om saker och ting:) Jooo, det var fullt upp när jag gick hemma med tjejen. Det som bekymmrar mig är hur det kommer att bli NU när man har två att ta hänsyn till. Saknaden efter jobbet beror nog på att jag har hittat det jag vill jobba med hela livet ut och nu när jag jobbat så pass länge med det så är det som att plocka en del av mig själv och lägga på hylla. Typ som att säja att nu får du inte påta i trädgården på ett år framöver....typ lixom asså, ja du fattar va...hihihi.....Äsch, det kommer att bli bra, om inte annat så kanske jag ringer och trackasera dig var och varannan dag..hihihi....kram på dig!

2009-10-13 @ 23:30:45
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0