38+5 idag..

.. och ingen bebis ännu! Trodde i natt att det var på gång då jag hade som mensvärk i flera timmar och det ilade neråt. Men efter några timmar somnade jag om och när jag vaknade var allt som vanligt igen. Det var väl lite förvärkar antar jag.

Sedan åkte jag till barnmorskan och hade lixom hoppats att hon skulle på nåt sätt se att det var på gång... men bebisen har inte fixerat sig även om magen har åkt ner mycket och så fick jag en ny tid hos henne om två veckor!! Och har den inte kommit då så blir det ultraljud den 20 november! Hur långt borta är inte det!! Tydligen så kan det gå fort fast den inte fixerat sig, men det är mer vanligt hos omföderskor...

Jag tänkte strax sätta mig i bilen igen och åka för att vaccinera mig. Hann ju inte med förra omgången och sedan har jag velat hit och dit.. i dag har jag ändå beslutat mig för att göra det. Jag känner att jag måste lita på att de kan sin sak... Och att jag kan undvika att smitta vår lilla bebis sedan.

I natt/morse när jag låg och hade ont i magen så kom jag på en massa saker som jag hade velat fixa innan det är dags... så sedan blir det nog till att fixa och dona lite här hemma. Vi behöver ju ingen barnvakt men jag får nog flirta med grannarna om att släppa in och ut katten tex. Sedan så skulle jag ju ha bakat så att det känns mer klart... så det blir lite kakbak när jag kommer hem sen.

Det börjar bli lättare att fördriva tiden.. i går var jag på trädgårn i några timmar och hjälpte till med planteringar och lite annat. Det var bara roligt, jag känner mig så hemma där! Mysiga människor att surra bort lite tid med och massa höstpyssel. Men i dag får de nog klara sig själva så får vi se vad som är på gång i morgon.


Kommentarer
Zara

Hejhej...oooo tror din kommer snart!!:) Min har nog fastnat med foten i moderkakan så den blir nog kvar där inne tills det är dags att flytta hemifrån..hehehe...(hoppas inte dock) Oj, tid hos bm om 2 veckor...suck...inget man vill tänka på. Ska dit imorgon så vi få se om min bebis har sjunkit nått eller om den ligger kvar i högläge. Lutar mer och mer för vaccination för mig med. Ska nog göra det imrgn. Lite rädd för att man får biverkningarna (ont i kroppen, feber mm) när man ska in och föda bara, men det fixar man nog. Kan inte du höra av dig om du känner av vaccinationen nått speciellt? Sov 2 timmar idag oxå, tar ditt råd:) Skönt, men jag hinner ju inte med nått:) Kram på dig vännen och GLÖM INTE SMS:A NÄR DET ÄR DAGS, NATT SOM DAG!:):)

2009-10-28 @ 12:50:46
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0