1:a advent

Jag har blivit jättedålig på att sitta vid datorn och bloggandet har varit uselt, jag vet... Hinner verkligen inte med allt som jag brukar längre.

Vi har iaf haft en mysig helg här på bällsta... jag bara älskar advent! Julstjärnorna har varit tända i fönstren sedan i fredags, ljusstaken likaså, det är sååå mysigt!

  
   

Natten till fredag var jag och Hjalmar vakna hela natten då Hjalmar hade ont i magen och skrek hjärtskärande hela natten...Nu börjar tremånaderskoliken tänkte jag. Men sedan har det varit jättebra och vi kom fram till att det var nog inte så smart av mig att äta ärtsoppa så länge jag ammar! Stackars barn som inte har en mamma som tänker efter...! I helgen har älsklingen klivit upp före mig på mornarna och gett Hjalmar flaska så jag har fått sovmorgon... det har varit guld värt!

Nu ska jag krypa till sängs! Mina älsklingar ligger redan där. Har uppdaterat er lite i allafall!

Hjalmar fick förresten bada för första gången i dag! Fast han gillade det inte.... Köpte en smart hopfällbar badbalja som är superbra för oss som har lite plats! :)



Kommentarer
Zara

Hejhej...ja du julklapparna går det väll sådär med. Panik över mamma och Arnes klappar eftersom de kommer ner tidigare,men,men det löser sig nog. Inga större sviter efter sprutan, inte mer än ont i armen vid stcket, skönt! Vi har oxå hunnit med att bada lilltjejen. Hon gallskrek första gången, hua, hon gillade det verkligen inte! Pratade sen med bvcsköterskan om det och hon sa att vi skulle försöka igen och att vi skulle hålla ihop armar och ben så hon inte få igång "fall-reflexen", sen skulle vi tänka på att sänka ner hela henne så mycket så bara ansiktet är över ytan. Provade detta och hon var helt lugn, vågade tillslut att släppa armarna och benen och då låg hon där och tittade och sprattlade lite, glad och nöjd:) Kram på er!

2009-11-30 @ 19:50:55
URL: http://koccoz.blogg.se/
Sandra

Hej ;)

Va julfint ni gjort, så himla mysigt med julen ju :)

Va söt han är lillen, emn ett litet tips bara sensurera lillsnoppen tänk på alla äckel som sitter vid internet ;) Man vet ju aldrig :p

Är lite jobbigt när man ammar att behöva tänka på vad man äter ;) Men fasen va bekvämt det är :)

Kram

2009-11-30 @ 22:33:48
URL: http://sandranorin.blogg.se/
Sandra

Näe verkar vara en riktig tjurunge ;) hihi.. Har ju gått 5 dagar över idag så börjar känns som det inte ska komma ngn bebis :P haha. Ja man vet ju aldrig bättre att ta det säkra före det osäkra ;) hihi. Kram

2009-12-01 @ 15:11:39
URL: http://sandranorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0