Tjock arbetssökande!

Har just haft en mailkonversation med min handläggare på arbetsförmedlingen.. jag måste säga att jag har haft tur med mina handläggare och det är aldrig några problem. Nu skulle jag ha hört av mig för en ny handlingsplan för några dagar sedan, glömde bort det och skickade snabbt iväg ett mail om det i dag. Då fixar han en ny handlingsplan som kommer gälla fram till den 4:e juli då jag tänker börja vara föräldraledig igen och sedan avskriver han mig. Inga jobbiga turer in till stan för att besöka arbetsförmedlingen här inte! Skönt.

Det där med jobbsökeri känns lite svårt nu. Jag måste självklart söka jobb hela tiden. Men de arbeten som bara gäller över sommaren känns lite onödiga att söka.. de flesta vill ha någon som jobbar juni, juli och augusti och jag kan ju bara jobba i juni. Det känns som att jag slösar med deras tid när jag ändå söker. Och sedan vet jag inte hur man ska berätta om det... ska jag berätta redan i ansökan att jag planerar att bli föräldraledig eller ska jag vänta till eventuell intervju? Skulle jag bli kallad till intervju kommer de ju se på en gång att jag är gravid för jag har ju blivit så himla tjock denna graviditet! Jaja, hittills har jag gjort lite olika... det beror på vad det har varit för arbeten och om jag ska vara ärlig, hur gärna jag har velat ha jobbet.

Idag skulle jag ha städat inne medans Hjalmar är på dagis... men har inte börjat ännu... ligger med halsont, huvudvärk, hosta och snuva igen! Eller fortfarande kanske.. jag trodde att jag var bättre i någon vecka nu då det var bara snuva kvar men där vart jag lurad. :(

I helgen får vi besök av mina föräldrar från Kramfors! På lördag vankas 70-årskalas i Timrå. Ska bli skoj att träffa släkten! Nästa helg kommer Patriks mamma med man så då blir det oxå Kramforsbesök här.


Kommentarer
Diana

Hej gumman!

Mitt råd är att vänta med grav-biten tills du blir kallad på intervju. Sen om du väljer att tala om det i telefon innan intervjun eller vid intervjutillfället spelar ju ingen roll. Det finns många som blivit anställda när de varit gravida iaf, så det ger lite extra hopp =) Annars finns risken att man blir bortgallrad redan från början trots att du skulle passat superbra! Kram <3

2011-05-05 @ 15:01:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0