Tredagarsfeber


Det blev inte en lika glad kille på bild i detta inlägg. Hjalmar har haft 40 graders feber hela helgen och i dag kom utslagen. Måste ha varit Tredagarsfebern. Idag har han i alla fall varit feberfri och lite piggare, det är skönt.

Vi som hade besök av brorsan med familj och mina föräldrar i helgen hann inte med att träffa dem så mycket då vi satt på akuten så gott som hela lördagen eftersom sjukvårdsrådgivningen tyckte vi skulle åka in med lillkillen då han haft så hög feber och riskerade att vara uttorkad. Det var ändå skönt att de tog en massa prover och konstaterade att det måste vara ett virus i alla fall.


Trots utslag har han varit bra mycket piggare  idag och eftersom det var så varmt fick han bada lite i poolen när grannpojken kom förbi. Hjalmar älskar ju verkligen att bada!

Själv har jag varit helt matt hela dagen och borde väl ha krypit i säng nu. I dag kändes värmen lite jobbig.. magen känns stor och tung nu. Jag är dessutom lite rädd att den håller på att förbereda sig inför förlossning genom att tömma hela systemet. Ja, jag vet att jag har tjatat om att jag vill att bebben ska komma snart men nu gruvar jag mig lite inför förlossningen! Inför den här gången vet jag ju att det kommer göra så jäkla ont. Det visste jag ju förra gången oxå men jag kunde inte riktigt föreställa mig hur det skulle vara ändå...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0