Helgen

I helgen har vi bara varit hemma! Det har varit så mysigt! Vi har faktiskt tjuvstartat lite med adventsgrejer.... (nu kommer jag få skäll av mamma!) ;) Såg att flera här i området hade stjärnor och stakar tända i fönsterna i går så då kunde jag inte hålla mig längre! Jag bara älskar advent, det är så mysigt!







I helgen trillade vi drygt 2 kilo köttfärs och gjorde köttbullar. Superbra att stoppa i frysen. Små små goda blev dom!
Så idag bjöd vi familjen Einarsson/Berg på köttbullsmiddag och nybakad mjuk pepparkaka till efterrätt. Trevligt. :)



Jag hittade igen fårskinnet i boden så jag tog in det och la det på golvet framför kaminen eftersom det var så kallt. Där älskar nu Hjalmar att sitta och mysa så jag tror att det får flytta in i vardagsrummet över vintern.





Troja myser mest i vardagsrummet numer hon med. Hon är inte så förtjust i kylan utan ligger hellst inne hela dagarna.


Nu blir det lite mys i soffan med min man innan det är dags att krypa till sängs. Nu hoppas jag att min förkylning är på väg att försvinna så kanske vi kan ta oss iväg till öppna fsk den här veckan! Jag känner mig rätt instängd efter två veckor med förkylning...

Over and out


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0