Fredagsmys

Har inte haft någon större lust att blogga den här veckan... i måndags kom vi ju hem från fjällen och sedan har det bara rullat på. Tisdag var det föräldraträff på bvc, onsdag träffade jag och Hjalmar mammor och barn från föräldrautbildningen hemma hos Mari och hennes gullunge Isak där bjöds vi på jättegod tacopaj till lunch och vi surrade bort några timmar, alltid lika trevligt! :) Sedan kom Patriks brorsa hit och kollade hockey på kvällen. I går kom familjen Nordell ner från Krångkrå och käkade middag.. trevligt, det var länge sedan vi sågs.

Hjalmar fortsätter gilla pureérna och gröten... han smaskar i sig det vi bjuder på. Han har även fått testa majskrokar och smörgåskex, kexen slår krokarna men allt går ner förr eller senare. :) Han rullar nu även från rygg till mage utan problem, fixar att äta kex själv och hoppar lite i hoppgungan trots att den är för stor. Han sträcker fram händerna när han vill att vi ska ta upp honom och pussas med öppen mun. Han är så underbar och jag älskar honom så otroligt mycket! Efter att vi ställde om klockorna somnar han nu vid sjutiden på kvällarna, rätt skönt att han har fått rutin på det.

Nu blir det fredagsmys här hemma.. jag är trött och har mensvärk så jag känner mest bara för att krypa ner under en filt och kika på tv och äta godis.... Någon sa att man skulle slippa mensvärk när man fött barn.. det stämmer tydligen inte.

 
Liten Hjalmar i stor hoppgunga, armarna når inte upp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0