Hjälp!

I dag blev det klart att jag börjar jobba om tre veckor!! Patrik kommer vara pappaledig i sex veckor och jag kommer hjälpa till på Trädgårn under högsäsong. Jag trivs skitbra där, det är som jag skrivit flera gånger tidigare som mitt andra hem här i Matfors och att jobba just den här perioden med sommarplant och fler kunder är härligt. MEN... hur ska jag klara av att vara ifrån min lilla pojke hela dagarna?!

Han kommer att ha det jättebra med sin älskade pappa, det vet jag. Och jag unnar verkligen Patrik att få vara hemma, det här är ju lixom hans chans till pappaledighet då jag inte har några deltidsstämplingsdagar kvar och helst behöver jobba heltid för att det ska gå ihop ekonomiskt. Efter sex veckor bli jag hemma igen och då jobbar P. bara tre veckor innan semestern och så har vi fyra härliga veckor tillsammans.

Ja det blir säkert bra... jag får åka hem på lunchen och pussa lite på dem.



Hjalmar tränar lite på att sitta och det går ganska bra faktiskt. :)



Vi försökte ta en familjebild men det gick inte så bra... hahaha

I morgon blir det vårmässan och sedan grillning med fam. Einarsson/Berg! TREVLIG HELG!


Kommentarer
Zara

Tror oxå att det kommer att gå kanonbra när du börjar jobba igen =)Du kommer att njuta av att killarna har lite egentid tillsammans=) Härlig familjebild! Kram

2010-04-24 @ 12:00:09
URL: http://koccoz.blogg.se/
Diana

Va kul att du fått jobb på trädgården! Du som verkligen trivs där =) Det kommer gå så bra så att jobba och så får du ju komma hem till ett stort härligt leende och massa bus =) Kram o ha en trevlig helg!!!

2010-04-24 @ 12:09:43
Therese, Mamma till underbara älslingar

Mysigt att få jobba.. :D

När hade ni tänkt skola in hjalmar på dagis då?

Förstår att du kommer sakna lill killen.. :D

2010-04-25 @ 07:45:05
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0