Halsont och trädgårdssysslor

I går vaknade både jag och Patrik med halsont och ont i öronen. Hjalmar var snorig men verkade pigg så vi packade in oss i bilen och åkte till stan för att hämta ut  paketet som man får från Libero på Lindex och så tänkte vi passa på att kika runt lite när vi ändå var i stan... Det är så sällan jag åker till stan nu och det är lite trist men på nåt sätt känns det enklare att ta sig till Birsta. Efter stan drog vi till Vårmässan, fick lite trädgårdinspiration och andra ideér, käkade langos och sedan hade nästan hela dagen gått och det var dags att bege oss till familjen Einarsson/Berg för grillning.

Det är ju så gott med grillat! Underbart. :) När vi kom hem sent på kvällen var vi dyngtrötta och slängde oss i säng på en gång.

Förkylningskänningarna var inte borta när vi vaknade i morse men inte kan man sitta inne i så vackert väder! ;) Ut fort för att kratta och bränna lite gräs! Jag har rensat några av rabatterna och plockat lite glasbitar i växthuset, där finns en miljon skärvor! Patrik har bytt däck och sedan har vi röjt undan här inne innan vi däckade i soffan där jag nu sitter med en sovande Patrik intill. Hjalmar sov i vagnen under förmiddagen men sedan ville han inte vara med längre... han har gråtit så fort jag släpper honom och hostar och snorar massor. Inte ville han äta heller utan det var bara vatten som dög. Vid halv nio somnade han äntligen så pass att jag lyckades lägga ner honom i sin säng utan att han vaknade och skrek så fort jag släppte. Stackars lilla älskling har nog inte varit så pigg i dag. Ingen feber har han haft men jag är lite lur på om vi kanske ska hoppa över babysimmet i morgon om han snorar och hostar då med.

Nu ska jag släpa med mig min sovande stora kärlek till sängen för att sova!


Kommentarer
Zara

Uscha då, inte alls roligt att vara förkyld. Speciellt inte nu när vädret varit så skönt. Hoppas ni blir bättre snart=) Liberolådan, var det nått att ha? Har oxå en som jag kan hämta ut, men det har inte blivit än bara.

Hur är det med H? Blev det nått plaskande för honom idag?

Kram

2010-04-26 @ 19:26:16
URL: http://koccoz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0